Wednesday, February 22, 2012

The perfect make-up remover


A small advice for removing fast and easily your make-up: using oil! It's really cheap, and u can take off also the waterproof cosmetics :) If u wanna try this I suggest you a "lighter" oil than the oliv one: a cereals or a sunflower one.
Somebody say that in this way in the end u will have some impurities on your skin (black points): personally I have a regular skin, not oily, and I never had problems. But maybe if your skin is not like this, avoid this method :)
After using the oil clean your face with a face soap (at the moment I am using the Aleppo one) et voilà, le jeux son fait ;)
Did u ever tried this?

Un consiglio per eliminare in maniera veloce e naturale il trucco: usare l'olio! E' un metodo comodo ed economico che vi permette di togliere anche i residui di cosmetici waterproof, ve lo assicuro :) Se volete provare vi suggerisco un olio più "leggero" di quello d'oliva, io ad esempio mi trovavo benissimo con "Olys" di Carapelli ai cereali, poi purtroppo non sono più riuscita a reperirlo nei supermercati e quindi ora sono passata all'olio di girasole (Coop biologico).
Alcuni dicono che questo metodo sia comedogeno (favorisca cioè la comparsa di punti neri), io personalmente ho una pelle normale, tendenzialmente non grassa, e struccandomi così da un paio d'anni non ho mai avuto problemi. Però forse se avete già una pelle abbastanza oleosa è meglio evitare :)
Una volta passato l'olio con un batuffolo di cotone sciacquo la faccia con un sapone per il viso (al momento ho quello di Aleppo, farò una review in seguito) et voilà, le jeux son fait ;)
Voi avete mai provato?

2 comments:

Thank you for commenting! I created this blog for sharing ideas, so I really love each comment and suggestion:) I always read and answer to them :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...